Followers

Friday, November 4, 2011

Reconstruction

Assalamualaikum W.B.T
&
Greetings
to all beloved reader

Lots of things happening around me lately

This my first post in November 2011
It's been almost 4 years this blog have been published..

(Imagine how fast huh?)

Ok.

Semenjak aku kehilangan teman kesayangan kerana kegagalan enjin untuk berfungsi

Aku dapat rasekan diriku semakin hanyut tanpa arah tuju.

Bagaikan aku turut hilang bersamanya.

Tapi aku bukan seorang suka akui diri berada dalam kesempitan.

Kebanyakan masa aku terlalu ingin bercerita tetapi aku yakin cerita mereka lebih parah.

Jadi aku memilih untuk berdiam, aku neutralkan sahaja di dalam hati.

Bagi aku

Aku lelaki dan aku harus hadapi semuanya ini.

Senyuman aku hampir menghampiri kesempurnaan rekaan versi 10.2

Aku tidak boleh harap orang lain untuk buat aku senyum apa?

Bukan setakat kawan, apa entah keluarga sekalipun..

Aku hanya berharapkan tuhan kerana Dia sentiasa mendengar

Dia kenalkan aku dengan seorang teman.

Very extraordinary.

Ade bakat dalam macam-macam...

Hensem pun hensem.

Dulu aku terkilan dengan sambutan konvokasi aku...

Seolah-olah makan hati la kata orang..

Korang taukan tuhan mengajar kita dengan cara sangat kita tak menduga...

Member aku ni ditakdirkan tuhan parents dia tak dapat hadir ke majlis gemilang dia...

Menusuk jiwa kalbu aku kot...

Dulu aku terasa sebab konvo aku lebih kurang cam harem tapi at least parents aku datang!

(walaupun tak dapat satu bunga pun)

heheheeh

Aku boleh bayangkan perasaan dia so aku decide untuk stay lagi 1 malam so aku boleh datang konvo dier temankan dier at least.

Time panas2 tuh aku pakai 3 piece suit tuh untuk melambangkan 'bapak' dia la konon.

(Suit tuh bapak dia punya tapi dah tak muat so diorang bagi aku)

Tapi aku tetap aku, aku tak boleh gantikan sesiapa

Fikiran aku hanya nak berada di sisi teman-teman saat mereka memerlukan.

Aku tak pernah rancang nak ada best friend sane-sini

Tapi aku selalu merancang nak jadi best friend orang, sebab aku takkan hilang selagi aku tak mati.

Dalam hidup ni aku selalu sediakan diri di saat sesuatu atau seseorang tuh nak ghaib dalam hidup aku.

Tapi hati bukan seperti sistem pertahanan badan, dia tidak imun

Jadi aku kuatkan semangat dan hadapinya.

Andai aku berjaya aku kongsi dengan rakan2 cara yang sama.

Aku matikan perasaan mengungkit, sukar tapi aku harus supaya aku mendapat berkat.

Banyak perkara yang aku perlu susun semula untuk kebaikan diri sendiri.

Banyak perkara hebat yang aku boleh buat akhirnya hanya sekadar menjadi kata2 kosong

Kepada kawan2 yang merasakan layanan terhadap anda dah berlainan dari dulu, maafkan aku.

Aku taknak mix upkan personaliti yang lama dengan personaliti baru yang aku ingin bina.

Ape guna ada minda yang hebat tapi personaliti tak sehebat minda

Tapi aku pastikan aku sentiasa berniat baik.

Aku rase macam nak jerit kuat2 jek.

:)

1 comment:

Muhammad Danial Faris said...

Construct urself carefully my friend...
U know what ur capable of....
I'm here if u need me