Followers

Friday, September 30, 2011

Kebelakangan Ini

Assalamualaikum Teman2...

Baru-baru ini aku mengalami masalah kesukaran untuk 'check-in' ke hotel mimpi....

Pegawai Perunding Perkhidmatan Pelanggan Mimpi berkata seolah-olah langganan aku sudah tamat tempoh....

Jadi sebelum 'check-in' aku diminta tunggu begitu lama sebelum di tempatkan ke dalam mimpi...


Jadi 

Aku mula berasa bosan...

Aku selidik sementara di dalam cakera keras kepala aku ni..

Mencari-cari apa yang aku boleh lakukan sementara aku menunggu...

 Di sini aku melihat gambar seorang wanita yang manis, besar matanya..

Dan

Sebatang pen hitam yang hampir habis dakwatnya (cinabeng betul)


Iya,


Sudah sekian lama aku tidak berkarya...

Aku berkhayal sementara...pen kubiarkan di tangan

Tup tup tup...

[Inilah hasilnya]

Sleeping Blues

Tonight the wind blows strong
Blowing through your veil
Carrying your elegance
Sniffing to my nostrils

My lips begin to dry
Dehydrated by the heat
Ears ignoring the cry
Listening to the beat

I close my eyes
Forgetting your images
I ring the dream twice
To quest with the Mages

Your eyes work like magic
Piercing through my eyelids
I woke up screaming in tragic
Jumping around off the grid

After a while
I remember the way you smile
The way you look at me
Stunning and so sincere

You're just like a painting
Where people will always look at
Adoring and admiring
But never bother what you really had

I'm not a buyer
That look on your grade
Not even a painter
That put colours on your head

Night's going to meet dawn
Completing the circle of life
Dear girl, never feel down
Cause you're always worth it.

[End]

Disebabkan karya ini dihasilkan dengan inspirasi wanita di gambar itu...

Aku hadiahkan karya ini untuknya....

30th September 2011
4.08 am

2 comments:

Elie Lily said...

owh..kenal sgt gadis tu..bertuah gadis tuu... :p

Unknown said...

Yeke Ily kenal?

tak tahu plak....