Followers

Wednesday, April 11, 2012

Something Unexpressed For Years

*A note to my 0105 Sassians

Assalamualaikum W.B.T
To all my beloved friends

I believe this is my first time ever saying that to you guys.
Well before that - a brief introduction bout myself.
I'm Leo Huzair 
Last graduated from Alam Shah 2005, 5 Maju.
Oh with a minumum achievement of 5A1 5B3 1B4

[In case takda orang yang ingat aku kat sini la kan]

Sebenarnya dah lama aku nak ceritakan benda ni.
Sekarang aku sihat walafiat.
Biasa-biasa sahaja, belum jadi millionaire lagi
dan kahwin pun belum lagi la so far..

Ada antara kita yang dah bekerjaya, ada yang dah berbisnes maju, ada yang dah kahwin dan ada gak yang bakal dapat anak.

Tahniah aku ucapkan.
You guys really managed your life well, alhamdulillah.

To tell you guys the truth la kawan-kawan
Long time ago I was never proud of this group Fighters 0105 in other words actually I hate some of you.
Walaupun aku dah tinggalkan sekolah almost 6 years ++, 
I still remember each of things some person did to me just because of misunderstanding.

Aku dah maafkan, truly aku dah maafkan tapi belajar untuk memaafkan tu lagi mudah daripada melupakan.
Aku masih ingat loker baru kerajaan, aku punya loker jek yang kemek kena ketuk dengan hockey stick, mereka-mereka yang campak cadar aku dari 3B5 ke bawah, mereka yang conteng buku-buku, koyakkan buku-buku aku, the one calling my with names.
Blame me for being too sensitive.
But believe it or not, I never told a single thing that some of you did to my family until now.

Secara jujurnya,
Aku memang dah maafkan anda semua walaupun specific person tuh tak pernah mintak maaf directly.
To think back I managed to complete years in that school without giving up was a miracle.


It's just that guys...

Some memories will just come back anytime to haunt you back.

Tujuan aku menulis benda ni just nak make things clear off because I believe most of us dah grow up so well.

'Psyche' aku almost jahanam setiap kali aku teringat balik.
Aku sukar nak tidur, sukar nak stabilize balik...
Sometimes I even cry...
Benda tuh unexpressed for so long...
 Umpama macam hard disk yang dah full capacity dan aku perlu release kan sebahagiannya.
Aku perlukan ruang baru.

And I do believe some of you also need this new space, new image of me instead of the old one.
Let's barter this situation for greater good.

Nak marah, piss off because of what I write here it's up to you guys....

I'm only thinking for what's good...
Aku nak berkeluarga suatu hari nanti dan aku tak nak semakkan minda aku dengan satu benda yang hanya aku tahu sampai sudah...
Begitu juga korang...

Dengan memaafkan tidak cukup sekiranya aku tidak melupakan,
Aku nak lupakan, clear it off & start a fresh.

Aku taknak perangai aku nanti, zuriat aku akan ikut...

And if anyone of you still hold a simple grudge,
Unresolved questions...

Please do ask me personally
And I personally asking for forgiveness.

Dear friends,
I hope that each one of us will be more successful and will always receive blessings from Allah.
As a friend
(If you ever considered me as one)
I do need your support and in return I give you mine.

Assalamualaikum...
May everything between us been resolved from now on.

Thanks.

2 comments:

amatt mexes amir said...

aku maafkan ko leo huzair sharifudin.(gaye macam ko ade wat salah kt aku) hahaha :D

Unknown said...

Amatt oh Amatt...

mmg mesti adenye punye salah aku kat ko...