Followers

Saturday, June 25, 2011

MAri Bercerita Yok?

Hello guys, apa khabar yek?

Lame sudeh tidak menulis kat sini yek...I'm positive tht this blog getting squirmier than ever..

So ok la, kat sini aku nak exponent kn bakat penceritaan aku.

Aku ni mmg byk idea tapi untuk realisasikan sama ada dalam bentuk penulisan or maybe video aku agak lmbat sikit ar...

Ko igt x dgn kisah hidup Alphabet? Mr. A? Mr. J? Ms. Z?

Well kat sini aku akan menyambung sedikit sebanyak scerita mereka ok?


Setelah sekian lama menyepi, Si J dah mula timbul rasa tanggungjawab dalam diri...dia dah mula merajinkan diri pergi interview sana sini mencari kerja katanya. Kalau tidak dulu, teman2 memang sakit jiwa dengan dia ni rase macam nak bagi makan kasut. Alhamdulillah dia dah berubah mungkin penangan akibat ditinggal oleh Si Z.

Si Z pula dah terkeluar dari 'radar', dengan menggunakan sistem GPS paling canggih pun tidak dapat dikesan. Maklumat terakhir dari si J mengatakan Si Z sekarang sudah bekerja sebagai spy (perisik) negara. Hebat gitu.
Si Z pun kecewa juga dengan Si A yang membawa diri ke Selatan.

Episod kali banyak diselami kekecewaan bukan?

Tapi tidak lama....

Hidup ini penuh panca roba...dalam kekecewaan atau mengecewakan. Si A lebih suke mengembara ke luar negara mencari ilmu, mencari ketenangan jiwa. Setelah bergelumang dengan buku2, dia memerlukan pendedahan kepada dunia sebenar. Target beliau ingin menjadi professor yang tersohor.

Si Z dilamun cinta baru, meninggalkan Si J terkapai-kapai dalam hanyutan gelora penulisan duka lara kasih sayang adik angkat. Si J bukanlah seorang yang mudah putus asa. Dia menggunakan bakat yang ada dalam diri menarik lebih ramai peminat wanita 2x atau 10x lebih hebat daripada Si J.

Si A bagaimanapun mungkin dihantui kisah lamanya dengan Si W, memilih untuk menjauhkan diri daripada Si L yang sekian lama mengharapkannya. Bagaimanapun Si L memilih untuk menjadi lebih kuat dan meneruskan hidup seperti biasa.

Si J dah mula menghantarkan karya-karyanya yang sebelum ni simpan kat bawah lantai rumah batu, dengar khabar 3 hari 2 malam dia cuba pecahkan lantai batu rumahnye untuk keluarkan karya2nya itu. Semoga karyanya mendapat sambutan pembaca & semakin popular.

Ada karektor baru tak dalam episod kali ini?

Tidak ada cuma karektor ini jarang keluar ceritanya dalam karya ini. Si L2 ni merupakan teman kepada Si J, Si A & juga Si Z. Tatkala mereka semua membawa diri masing2, begitu juga si L2 ni. Merupakan penunggang motorsikal tegar yang berani. Kenangan tahun lepas di mana terlibat dalam 7 kemalangan yang berlainan namun masih lagi menunggang dengan jayanya.

MAri kita nantikan kisah seterusnya...lebih padat & lebih aksi.

Muahahaaha

1 comment:

madmal said...

hahahahhahahahaha.
aku dapat rasakan yg citer nie masih blom lagi tamat.

adeh.. tp karakter dalam nie mcm seakan-akan org yg aku kenal jek kan.. aish..