Followers

Thursday, October 13, 2011

Kenape lelaki susah nak setia ek?


Wooo....

Soalan kat atas sangat famous di kalangan pompuan...

Selalu ditanya oleh wanita yang mengalami masalah dalam perhubungan mereka...

Sebenarnya telinga aku panas setiap kali ditanya soalan ini...

Soalan ini sangat tak berasas....

Jadi aku jawab...

"kau gila?"

Lelaki bukan susah nak setia, tapi dia tidak perlu setia...

Marah bukan main aku tengok muka pompuan tuh, macam tumbuh taring...tapi aku suke pompuan bertaring especially yang jelas kelihatan. 

"KENAPA PULA?"

(ekspresi beliau terpaksa aku caps lock kan)

Aku cakap...

Sebab setia itu milik Tuhan, sebelum berfikir untuk setia kat engkau baik dia setia dengan tuhan...

Dapat gak benefit...

(tuh dia, muke mencemik...mungkin dalam hati cakap kau budget ko alim sangat)

Ajar lah lelaki untuk jujur kepadamu tetapi bukan setia...

Setia hanya untuk tuhan, kite tidak perlu jujur dengan tuhan bukan sebab bagaimana kita berbohong pun

Tuhan tetap akan tahu immediately...

Aku bohong kat kau pun, selagi tak kantoi selagi tuh kau takkan tahu, betul?

(terkedu sekejap)

Itulah relationship antara manusia wahai teman...

Aku sangat malas untuk setia, aku jujur berkata sebegini...

Kau harapkan aku untuk setia, aku lafazkan "Only You"

Next year, ombak bergelora...aku tinggalkan kau, tapi kau salahkan keseluruhan kaumku.

Kau kata lelaki tak memahami wanita, fahamkah wanita akan lelaki?

(aku gelak tengok dia, muke fed up....)

Aku tengok muke dia, aku cakap....

"beb, aku sayang kau...selamanya atau tak kau tak perlu tahu tapi kau perlu faham"

Kita tahu banyak benda tapi tak semua kita faham....

"I know you love me berbeza dengan I understand that you love me"

(muke dier berubah)

Kau terluka dengan cinta, aku pun mengalami benda yang sama...

Tapi tidak adil untuk kau salahkan semuanya....

Katakan kau sakitiku, aku salahkan semua wanita kerana kau....mak aku bukan wanita ker?

Pujuklah diriku untuk jujur kepada kau, jangan kau paksa aku untuk jujur....

Aku suka kau kerana kelembutan kau berbicara, gunakanlah kekuatan itu terhadapku...

Kenapa kau lebih utamakan marah daripada sifatmu yang indah itu?

Kau mengeluh usaha kau tidak mendapat balasan yang setimpal, kau setia tetapi lelaki sebaliknya...

Ingat dugaan itu bukan kaumku yang turunkan dekatmu tapi tuhan....

Hati yang ikhlas...itu adalah harta...

Itu ujian yang sebenar...

Aku akan pastikan kau akan sentiasa menyayangi kaum kami sebagaimana kami tetap menyayangi kaummu...

Aku lebih terluka melihat kau mencintai wanita berbanding kau membenciku...

Dah, teman....jangan tanya lagi soalan mengarut.

Teruskan bersedia dengan hidup....

No comments: